Veelgestelde vragen

Service & contact

Heeft u vragen? Wij staan klaar om al uw vragen te beantwoorden via live chat (rechtsonder aan de site), telefonisch 088-5012 80 02 of via e-mail info@boxspringkopen.nl. Telefonisch zijn wij alle dagen van de week bereikbaar. Via e-mail beantwoorden wij uw vraag binnen 24 uur.
Wij kunnen eventueel uw oude boxspring en matras mee retour nemen. Tarieven en mogelijkheden worden in overleg bepaald. Stuurt u graag een e-mail naar info@boxspringkopen.nl 
Leveren en de montage van een boxspring kost slechts € 95,00 en voor een elektrische boxspring € 125,00 – inclusief BTW. Uw boxspring wordt dan vakkundig gemonteerd door één van onze monteurs, zodat u hier geen werk aan heeft.

BoxspringKopen doet er alles aan haar kosten zo laag mogelijk te houden. Wij verkopen al onze SKP® producten on-line en hebben geen eigen winkels. Toch willen we klanten de mogelijkheid bieden om boxsprings van BoxspringKopen te kunnen bezichtigen.

Tevreden klanten die nieuwe klanten aandragen, kunnen hun eigen boxspring terugverdienen

Klanten die genegen zijn om hun boxspring, die bij BoxspringKopen, is gekocht te showen aan (onbekende) klanten, ontvangen een bedrag van € 35,00 wanneer de betreffende klant besluit om een boxspring te kopen bij BoxspringKopen.nl. Ook vrienden, familie en bekenden die door u doorverwezen worden en een boxspring kopen bij BoxspringKopen, levert u een bedrag van € 35,00 op.

 

Bestellen & betalen

Ja, alle vermelde bedragen op boxspringkopen.nl zijn inclusief 21% BTW. Het betaalde BTW-bedrag is zichtbaar in uw winkelwagen en op uw factuur.
U kunt uw bestelling veilig online betalen met IDEAL, contant of per bankoverschrijving.
Bij het bepalen van de beste afmeting voor uw boxspring kunt u de volgende regels gebruiken:

Boxspring breedte: 90 centimeter of schouderbreedte plus 30 centimeter (voor een tweepersoons boxspring maal 2).
Boxspring lengte: lengte lichaam plus 15 centimeter
Boxspring hoogte: 55-60 centimeter
Boxspring dikte: 18–30 centimeter

 

Levering & voorraad

De verzendkosten voor textiel, boxsprings, matrassen en meubels bedragen

Textielgoederen

Voor bestellingen tot € 250,- geldt dat er € 6,95 in rekening gebracht wordt voor transportkosten, tenzij deze kosten in een aanbieding zijn verrekend. Bezorgkosten worden apart op uw orderbevestiging vermeld. Indien u een bestelling onder Rembours geleverd wilt hebben (ofwel bij levering wilt betalen aan de bezorger) zijn wij genoodzaakt om een toeslag te berekenen van € 5,00 bij bestellingen onder € 250,-

 

Overige goederen

Alle bestellingen van de bedbodems, boxsprings, matrassen, topmatrassen en aanverwante producten of onderdelen hiervan gelden de volgende bezorgkosten.

  • Afhalen van onze fabriek; geen bezorgkosten voor alle goederen
  • Bezorgen van matrasen, topdekmatrassen, hockers, dekenkisten en andere kleine producten; € 35,00.
  • Bezorgen van boxsprings tot aan de eerste drempel, begane grond; € 60,00
  • Bezorgen, plaatsen en monteren van niet-elektrische boxsprings; € 95,00
  • Bezorgen, plaatsen en monteren van elektrische boxsprings; € 125,00

De levertijd voor boxsprings, matrassen en slaapkamermeubilair is gemiddeld tussen de 3 à 4 weken. Wij nemen contact met u op om een leverdag af te spreken, zodat u thuis kunt zijn om het product in ontvangst te nemen. De kleinere artikelen zoals kussens, hoeslakens, moltons worden bezorgd binnen 1 tot 5 werkdagen.
Boxspringkopen.nl levert boxsprings, matrassen en accessoires in heel Nederland. Enkel voor levering op de waddeneilanden geldt er een toeslag bovenop de reguliere verzendkosten.
Wanneer er bijzondere omstandigheden zijn zoals een lastig te bereiken locatie of een smal trapgat, dan horen wij dit graag van u. Onze klantenservice bespreekt graag de mogelijkheden met u.
Voor de levering van grote producten zoals een boxspring of een matras, nemen wij contact met u op om een leverdag en tijdstip af te spreken. Wij gaan ervan uit dat wij u dan kunnen treffen. Mocht u toch niet thuis zijn, dan zal de bezorger u proberen telefonisch te bereiken. Wanneer dat niet lukt vragen wij u om alsnog contact met ons op te nemen. Wanneer deze pogingen geen succes hebben zal er een nieuwe leverdag worden gekozen welke meerdere weken later kan zijn. De bezorgkosten voor de volgende levering zijn voor uw eigen rekening. Mocht u op voorhand al weten dat u de gemaakte afspraak niet na kan komen, neem dan tijdig contact op met onze klantenservice. Wellicht kan de afspraak nog worden verplaatst.

 

Garantie

De garantie

U mag verwachten dat de geleverde producten de eigenschappen bezitten die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan u de aanwezigheid niet hoeft te betwijfelen. In overleg met BoxspringKopen kan bij het sluiten van de overeenkomst schriftelijk vastgelegd worden dat de geleverde producten ook de eigenschappen moeten bezitten die nodig zijn voor een bepaald bijzonder gebruik ervan. In dat geval mag u ook verwachten dat de geleverde producten de eigenschappen bezitten die voor dit bijzondere gebruik nodig zijn en gelden de wettelijke rechten die de Nederlandse wetgeving u biedt ook voor het ontbreken van eigenschappen die nodig zijn voor dit overeengekomen bijzondere gebruik. BoxspringKopen kan in dat geval echter wel bepalen dat de onderstaande aanvullende garantietermijnen en -bepalingen niet gelden voor het ontbreken van deze eigenschappen. Dit wordt schriftelijk vastgelegd bij het sluiten van de overeenkomst.

Materialen als hout en stof blijven werken door verschillen in temperatuur en de kleur kan beïnvloed worden door het licht. BoxspringKopen kan niet aansprakelijk gesteld worden voor problemen die ontstaan door deze producteigenschappen.

Als een geleverd product niet aan de hiervoor bedoelde verwachtingen voldoet, gelden de wettelijke rechten die de Nederlandse wetgeving u biedt.

Daarnaast gelden bij een gegronde klacht de onderstaande aanvullende garantietermijnen en -bepalingen. Deze termijnen en bepalingen gelden ook wanneer wij niet aannemelijk kunnen maken dat geconstateerde gebreken een gevolg zijn van niet normaal of onzorgvuldig gebruik van de producten. Deze garantietermijnen en -bepalingen gelden niet voor het ontbreken van eigenschappen die nodig zijn voor een met BoxspringKopen overeengekomen bijzonder gebruik, tenzij dit schriftelijk met BoxspringKopen overeengekomen is.

  • Tot één jaar na de factuurdatum zijn de kosten van reparatie of vervanging, met inbegrip van vracht- en voorrijkosten, volledig voor rekening van BoxspringKopen.
  • Vanaf één jaar en tot twee jaar na de factuurdatum is twee derde van de kosten van reparatie of vervanging, met inbegrip van vracht- en voorrijkosten, voor rekening van BoxspringKopen.
  • Vanaf twee jaar en tot drie jaar na de factuurdatum is één derde van de kosten van reparatie of vervanging, met inbegrip van vracht- en voorrijkosten, voor rekening van BoxspringKopen.

Op textielproducten zit drie maanden garantie. De datum waarop u ons schriftelijk van een gebrek in kennis stelt, is bepalend voor de toepassing van bovenstaande garantieregeling. Na het verstrijken van de garantietermijn die op het betreffende product van toepassing is, zijn de kosten van reparatie of vervanging, met inbegrip van vracht- en voorrijkosten, voor uw eigen rekening. Als u een klacht hebt, wordt eerst beoordeeld of uw klacht te verhelpen is, bijvoorbeeld door het product te repareren. Als dit niet mogelijk is, bieden wij u een vervangend product aan. U hebt bij vervanging recht op eenzelfde of een soortgelijk en gelijkwaardig product. Bij vervanging moeten wij het product opnieuw bestellen, wat een nieuwe levertijd met zich meebrengt. Wanneer wij een product vervangen, gaat de garantietermijn niet opnieuw in maar geldt de garantietermijn vanaf de datum waarop wij het oorspronkelijke product aan u geleverd hebben.

Neem zo spoedig als mogelijk contact op met onze klantenservice.

Klachten

Als u een klacht hebt, kunt u contact opnemen met onze Customer Service. Wij proberen uw klacht dan naar tevredenheid voor u op te lossen.

 

Betalen bij een klacht

Hebt u bij levering een gegronde klacht over een deel van uw bestelling, dan betaalt u de producten die zonder problemen zijn bezorgd. De producten waarover u een gegronde klacht hebt, betaalt u pas op het moment dat wij uw probleem hebben opgelost. Constateert u bij de montage een probleem, dan kunt u contact opnemen met onze Customer Service.

 

De garantiebepalingen van BoxspringKopen

De Nederlandse wetgeving biedt u bepaalde wettelijke rechten voor het geval dat de geleverde producten niet aan de overeenkomst voldoen. De onderstaande garantiebepalingen laten deze wettelijke rechten onverlet en houden dus geen beperking van uw wettelijke rechten in.

CBW-garantieregeling

De in de CBW-voorwaarden opgenomen garantieregeling is van toepassing op uw aankoop. Boven op deze garantie kunnen extra garanties van BoxspringKopen gelden (zie hieronder: ‘extra garanties van BoxspringKopen’).

De start van de garantietermijn

De garantietermijnen gaan in op het moment dat BoxspringKopen uw bestelling bij u heeft bezorgd.

Voorwaarden voor de garantie

Om aanspraak te maken op de garantie, moet u voldoen aan de volgende voorwaarden:

  • U kunt aantonen dat u bij BoxspringKopen de aankoop hebt gedaan.
  • Het product is onbeschadigd en schoon.
  • U gebruikt het product volgens de meegeleverde instructies. Zie ook de rubriek ‘uw spullen mooi houden’ onder aan deze voorwaarden.
  • U stelt BoxspringKopen binnen een gepaste tijd nadat u een gebrek hebt ontdekt op de hoogte door contact op te nemen met de Customer Service of door een e-mail te sturen naar info@BoxspringKopen.nl.

Verder gelden de voorwaarden die hieronder zijn vermeld

Zij zullen u mogelijk vragen om een foto om de schade te kunnen bekijken. Onze klantenservice bespreekt graag de mogelijkheden om uw klacht naar tevredenheid op te lossen.